30 Haziran 2012 Cumartesi

Türkiye'de Proje Yönetimi


Türkiye’de proje yönetimi ise 1950’li yıllarda inşaat sektörüyle başlamış, 1980’li yıllarda savunma sanayinde yaşanan gelişmeler kurumları "bilimsel" proje yönetiminden kaçamayacakları konuma getirmiştir.
Dünyada Bilişim Sektöründe, proje yönetimi 1960’lı yıllarda uygulanmaya başlanılmasına rağmen ülkemizde hala, çok az sayıda firma proje yönetim metodolojisi kullanmaktadır. Özellikle Dünya Bankası kredileriyle yürütülen projelerde belli standartlara uyma zorunluluğu, ülkemizdeki proje yönetim yapısının "sistemleşmesi" gerekliliğini ortaya çıkarmıştır.
Proje yönetim alanında ilk ulusal kuruluş 1995 yılında Ankara’da kurulanProje Yönetim Derneği (PYD)’dir. PYD’nin amaçlarının başında "proje yöneticiliğinin tüm disiplinlerde bir meslek olarak kabul görmesini sağlamak" gelmektedir.
Proje yönetiminin gelişmesine katkıda bulunan en önemli kuruluşlardan birisi ABD’de yerleşik Proje Yönetim Enstitüsü (Project Management Institute-PMI)’dür. 100.000’den fazla üyesi bulunmaktadır. PMI Türkiye Şubesi faaliyetlerini Proje Yönetim Derneği çatısı altında sürdürmektedir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder